GoAnimate en Tribe of Noise lanceren wereldwijde muziekvideo competitie

02 NOVEMBER 2010, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Het eerste gezamenlijke project van GoAnimate (Verenigde Staten) en Tribe of Noise (Nederland) is een feit. Doel van de vandaag gelanceerde competitie is het online creëren van een serie hoogwaardige muziekvideo's. Getalenteerde muzikanten en componisten werken samen met potentieel zeshonderdduizend animators door de twee platformen online te koppelen.

Tribe of Noise en GoAnimate ervaren al jaren de waardecreatie van onbeperkt talent op het internet. Door het koppelen van beide niche platformen, de een met muzikanten de ander met animators, worden creatieven uitgedaagd om multidisciplinair samen te werken.

Hessel van Oorschot, oprichter van Tribe of Noise: "Chris Anderson, bekend van de TED congressen, voorspelt een nieuw fenomeen: Crowd Accelerated Innovation. De opkomst van internetvideo zal mondiaal enorme effecten hebben op cultuur, productie, onderwijs en innovatie. Met deze competitie faciliteren GoAnimate en Tribe of Noise een platform waar creatief talent samen creëert, leert en natuurlijk veel lol heeft!”

"GoAnimate is opgericht om iedereen in staat te stellen zelf animaties te maken. Geanimeerde muziekvideo's zijn altijd al een groot thema geweest op onze website. Competities die we eerder hebben verzorgd voor artiesten als AKON en Willie Nelson leverden massa's aandacht op en toont de kracht aan van de combinatie animatie en muziek", vertelt Alvin Hung oprichter van GoAnimate. "Daarom zijn we ook erg enthousiast om met Tribe of Noise samen te werken en daarmee artiesten te bereiken van over de hele wereld."

Geïnteresseerde muzikanten en componisten kunnen zich vanaf vandaag voor de competitie aanmelden op http://goanimate.tribeofnoise.com

"Competities die we eerder hebben verzorgd voor artiesten als AKON en Willie Nelson leverden massa's aandacht op en toont de kracht aan van de combinatie animatie en muziek. Daarom zijn we ook erg enthousiast om met Tribe of Noise samen te werken en daarmee artiesten te bereiken van over de hele wereld." Alvin Hung oprichter van GoAnimate
Over Tribe of Noise

[EN]
About Tribe of Noise
Tribe of Noise, based in the Netherlands, connects talented musicians and composers online with businesses around the world in need for great, all rights included, music. Today, Tribe of Noise represents over 10,000 artists from 144 countries. The ground breaking concept is designed to connect the creativity of talented artists with media professionals who are seeking great music for their projects. Tribe of Noise eliminates the need for music publishers, labels, and management organizations, while maintaining an easy-to-use and transparent platform that allows musicians and professionals to connect directly.

For more information, please visit Tribe of Noise at http://www.tribeofnoise.com or follow Tribe of Noise on Twitter @tribeofnoise

Hessel van Oorschot, Founder & Chief of Noise, explaining Tribe of Noise: YouTube video

[NL]
Over Tribe of Noise
Tribe of Noise is de online muziekcommunity die muzikanten helpt aansluiting te vinden bij het bedrijfsleven. Bedrijven op zoek naar rechten-inclusieve muziek voor in media projecten. Tribe of Noise vertegenwoordigd momenteel meer dan 10,000 artiesten uit 144 landen.

Meer informatie over Tribe of Noise is te vinden ophttp://www.tribeofnoise.com of volg ons op Twitter @tribeofnoise

Hessel van Oorschot, Founder & Chief of Noise, over Tribe of Noise: YouTube video