London, UK | Gepubliceerd op: 16 februari 2012
Pitch
Getty Images en Tribe of Noise helpen samen artiesten aan meer business http://pr.co/p/000oca
Getty Images, een van 's werelds grootste producenten en distributeurs van digitale content kondigt vandaag de samenwerking aan met muziekcommunity Tribe of Noise. De zogenaamde ‘Tribe of Noise Tour Around The World’ is de kick-off van deze samenwerking, en heeft als doel artiesten van Tribe of Noise te linken aan de klanten van Getty Images Music. Wat de kersverse partners hiermee willen bereiken, is lokale rechtenvrije muziek aanbieden die perfect aansluit op de wensen van Getty's klanten.
Details
De tour richt zich op musici, componisten en singer-songwriters die hun producten direct willen licenseren aan mediaprofessionals. Getty Images Music roept hierbij specifiek op tot het produceren van muziek die aansluit bij lokale behoeften van het desbetreffende land en de cultuur. Iedere ingezonden track wordt door de music supervisors van Tribe of Noise en Getty Images beluisterd en beoordeeld, waarna de winnende muziek door Getty Images Music online en via de diverse sales teams in de markt gezet zal worden. Dit creëert een win-winsituatie voor klanten van Getty en artiesten van Tribe of Noise: hoogwaardige originele content en een nieuwe bron van inkomsten.

“Voor Getty Images is het van het grootste belang dat we lokale content creëren die onze verschillende klanten aanspreekt”, aldus VP Entertainment Partnerships & Development, Vince Bannon. “Met haar royalty-free community van artiesten speelt Tribe of Noise een sleutelrol in het creëren van muziek die zowel lokaal als internationaal aanspreekt, en we vinden het dan ook geweldig om onze klanten te laten profiteren van dit nieuwe aanbod.”

“De grote vraag naar rechten-inclusieve muziek is iets waar Getty Images graag aan wil voldoen,” gaat Bannon verder. “Deze vraag komt vooral vanuit de grote rol die online en social media nu speelt in het bedrijfsleven. Heldere, flexibele licentieovereenkomsten zijn daarom zeer belangrijk voor bedrijven die hun content op verschillende platforms willen verspreiden. Onze samenwerking met Tribe of Noise kan voorzien in deze behoefte.”

De belangrijkste drijfveren voor deze samenwerking zijn de unieke diensten die Tribe of Noise aanbiedt: het helpen van muzikanten om aansluiting te vinden bij het bedrijfsleven, het creëren van een businessmodel dat rechten-inclusieve muziek kan aanbieden en de muziekindustrie voorzien van nieuwe juridische en financiële modellen.

“We zijn ons terdege bewust van de gevolgen die onze samenwerking kan hebben voor de muziekuitgeverijen,” zegt de oprichter van Tribe of Noise, Hessel van Oorschot. “Maar wij zijn van mening dat het tijd is voor een verandering. Wat artiesten, opkomende componisten en getalenteerde singer-songwriters hard nodig hebben, is meer publiciteit en inkomsten, en wij denken dat onze samenwerking met Getty Images een grote stap in deze richting is.”

Van Oorschot voegt toe: “Ons belangrijkste doel is de onafhankelijkheid van artiesten waarborgen en ze een platform te bieden om muziek te delen. Bovendien wordt de samenwerking van onze artiesten enorm bevorderd doordat we online technologie en social networking gebruiken.”

Op 16 februari begint de ‘Tribe of Noise Around The World’-tournee met de bekendmaking van de winnaars van Spanje, om vervolgens onder andere het Verenigd Koninkrijk, Japan, Brazilië en Frankrijk aan te doen. Meer informatie over de tournee of hoe eraan mee te doen, is te vinden op http://gettyimagesmusic.tribeofnoise.com
Voor Getty Images is het van het grootste belang dat we lokale content creëren die onze verschillende klanten aanspreekt.

— Vince Bannon, Vice President, Entertainment Partnerships & Development Getty Images

We zijn ons terdege bewust van de gevolgen die onze samenwerking kan hebben voor de muziekuitgeverijen.

— Hessel van Oorschot, oprichter van Tribe of Noise
Wij zijn van mening dat het tijd is voor een verandering. Wat artiesten, opkomende componisten en getalenteerde singer-songwriters hard nodig hebben, is meer publiciteit en inkomsten, en wij denken dat onze samenwerking met Getty Images een grote stap in deze richting is.