Barcelona / Amsterdam | Gepubliceerd op: 10 oktober 2011
Pitch
White Bull Summits maakt winnaars van de Bully Award 2011 bekend #TMT #Europa http://pr.co/p/000nhu
White Bull Summits (http://www.whitebull.com), leiders van het Europese innovatie ecosysteem, hebben vandaag de winnaars van de Bully Awards 2011 bekend gemaakt. De prestigieuze Bully Award wordt jaarlijks uitgereikt aan Europese bedrijven die aan de top staan op het gebied van technologie, media en telecommunicatie.
Details
Groot-Brittannië voert de lijst met winnaars aan met 10 bedrijven, gevolgd door Nederland met vijf winnaars. De overige bedrijven komen uit Duitsland (4), Zweden (4), Denemarken (3), Finland (2), Spanje (2) en Zwitserland (1).

De winnaars werden geselecteerd uit een groep van honderden genomineerde Europese bedrijven en de daaropvolgende lijst met 60 finalisten. De winnaars zijn in drie categorieën onderverdeeld:

• Yearlings: bedrijven die op zoek zijn naar een angel/seed investering of deze recent ontvangen hebben; de klassieke start-ups
  • Young Bulls: bedrijven die op zoek zijn naar een Series A investering, of deze recent ontvangen hebben; de early stage bedrijven
  • Longhorns: bedrijven die een Series A investering gepasseerd zijn; de growth stage bedrijven
“De Bully Award winnaars werden geselecteerd om hun vermogen te innoveren en hun prestaties in de technologie, media en telecommunicatie sector. Ze worden erkend als leiders in hun veld, met heldere doelstellingen en effectieve marketing strategieën, gedreven door een goed begrip van de wensen van klanten en technologische oplossingen”, zegt Farley Duvall, oprichter en chairman van de White Bull Summits.

De vijf Nederlandse bedrijven die de prestigieuze Bully Award van 2011 gewonnen hebben zijn:

• ASYX International: een supply chain finance platform dat leveranciers, inkopende bedrijven en banken met elkaar verbindt waardoor verbeteringen in het werkkapitaal mogelijk worden gemaakt in de hele supply chain (Young Bull)
  • Marvia: 'dtp wordt abc' - een online tool om eenvoudig alle uitingen die je wilt drukken of publiceren te wijzigen; het 'Wordpress for print' (Young Bull)
  • Publitas.com: online software die retailers helpt hun online en mobiele conversie te vergroten door middel van digitale folders (Young Bull)
  • Tribe of Noise: koppelt muzikanten en componisten direct online aan bedrijven zonder tussenkomst van muziekuitgeverijen. (Young Bull)
  • Usabilla: de makkelijkste en leukste manier om kwalitatieve feedback op een web pagina te verzamelen (Young Bull)
“De White Bull jury heeft zorgvuldig gekeken naar bedrijven in zowel de seed-, early- en growth stage en heeft geselecteerd op potentie voor groei en een grote kans op een overname in de komende jaren”, voegt Duvall toe.

White Bull heeft een goede staat van dienst als het aankomt op het herkennen van leidende bedrijven in Europa in de technologie, media en telecommunicatie sector. Acht van de winnaars uit 2010 werden in het afgelopen jaar verkocht aan een ander bedrijf, waaronder BuyVIP (gekocht door Amazon), JayCut (gekocht door RIM), Q-go (gekocht door RightNow Technologies), Severa Corp (gekocht door Visma Group), SunglassesShop.com (gekocht door Glasses Direct), Ubitexx (gekocht door RIM), Vilant Systems Oy (die hun RFID activiteiten combineerden met Swisscom Auto-ID Services AG) en WatchMouse (gekocht door CA Technologies).

Kijk voor een complete lijst van de White Bull Bully Award finalisten uit 2011 op www.whitebull.com/latest

- MEER -

Over White Bull
White Bull’s organiseert niet alleen evenementen, maar heeft ook als doel Europese bedrijven te helpen slagen. Met de kennis en het uitgebreide netwerk van de oprichters en adviseurs biedt White Bull een gemeenschap waarin de beste en slimste mensen bijeen gebracht worden - Europa’s leiders op het gebied van technologie en media, ondernemers, investeerders en visionairs. White Bull reageert op de behoeften en wensen van de technologie, media en telecommunicatie sector en biedt een platform voor discussie en groei. Bezoek voor meer informatie White Bull op http://www.whitebull.com, op Facebook, of volg White Bull op Twitter (@whitebullsummit).

Media Contacten:
Mindy M. Hull
Mercury Global Partners voor White Bull Summits
mindy@mercuryglobalpartners.com
Tel. +31 (0) 62 504 7680
Tel. + 1 415 889 9977
Skype: mmhull619
Twitter: @mmhull
De Bully Award winnaars werden geselecteerd om hun vermogen te innoveren en hun prestaties in de technologie, media en telecommunicatie sector. Ze worden erkend als leiders in hun veld, met heldere doelstellingen en effectieve marketing strategieën, gedreven door een goed begrip van de wensen van klanten en technologische oplossingen.

— Farley Duvall, oprichter en chairman van de White Bull Summits